Big step today

Deze kleine man mag in september naar school.  En dit was toch wel even spannend.  In onze stad moet je namelijk 5 scholen opgeven en wordt er aan de hand van verschillende factoren een school uit je top 5 toegewezen.  Natuurlijk hoop je dan dat je kind naar je eerste voorkeurschool mag.  Vandaag kwam dan het leuke nieuws dat Otis naar de school mag die wij op nummer 1 hadden geplaatst en waar wij tijdens het kennismakingsgesprek een warm gevoel aan over hielden.

Maar dat wil ook zeggen dat het afscheid van onze onthaalmoeder ook dichterbij komt… En het mag gezegd worden, we hebben een toppertje van een onthaalmoeder!  Ik vraag me nu af welk effect dit op onze kleine man gaat hebben want hij gaat heel graag naar zijn “kimmeke”…  Ik ben vandaag dus weer wat emotioneel geweest, ach klinkt weer zo flauw hè, maar ook zijn babytafel en park werd pas deze week afgebroken.  Een echte kleuter hebben we in huis nu.  Eentje met een stevig karakter maar ook nog zo klein tegelijkertijd.  Ik wil hem voor altijd kunnen beschermen en besef dat dit iets is wat niet iedere dag haalbaar zal zijn.  Maar ik ga mijn uiterste best doen om de leeuwin te zijn die haar welpje blijft verdedigen! 

Geef een reactie

